MSV W3: Mijn eerste tientje…(terug)

Gisteren… rustdag… kiné, meefietsen met een lopende Bart, schoolvoorbereidingen en paardrijden volstonden volkomen. Trouwens 3 dagen na elkaar lopen, is wellicht nog wat teveel van het goede.
Geen zin om met de auto naar een ‘offroad-plekje’ te rijden, dus…loopkleren, schoenen, oortjes, gsm…en hop…poort open en off we go!!
Ik kies de weg naar het bos via het Waterkasteel, daar ik hier op meerdere stukken onverhard kan lopen.  Uiteraard is het kasteel, omgeven door water en een lange bomenlaan,  hét prachtigste stukje op de route naar het bos. Heeft dus wel vaker mijn voorkeur.
Bart loopt een stukje mee, maar keert eerder terug, daar hij op tijd op zijn werk moet zijn.
Mijn schema zegt 8 km, maar het loopt vrij goed, ondanks de drukkende warmte, dus…wie weet zit er wel een Tientje in. Als ik ‘één’ doelstelling had voor augustus, dan was het om de 10 km terug te kunnen lopen… rustig…zonder blik op het tempo te gooien.  Geen idee of dat er vandaag gaat inzitten, maar als we ineens zien dat we reeds 6,7 km kunnen aftikken, terwijl we nog in het bos lopen, dan moet dat lukken. Van het bos tot thuis is het sowieso 3 km, dus…who knows.
Tot nu toe gaat het redelijk goed, toch ben ik blij aan de overweg te moeten wachten tot de trein passeert. Even op adem komen en we kunnen de 10 afvinken….’peace of cake’… voorheen dan toch!!
Mochten we eerst naar beneden en vlak lopen, dan is het laatste stuk progressief stijgend. Eigenlijk niet zo handig  als je nog niet 100% in conditie bent, maar het onverharde primeert nu eenmaal dezer dagen. Die laatste anderhalve km was dus echt pitsen om dat streefdoel te halen… but we did it!! 
Thuisgekomen kreeg ik de volle protestlaag van Gluteus en Piriformis, die trouwens bergopwaarts al aan’t tegenpruttelen waren.  Om hun tot bedaren te brengen, had ik wel drie volle kwartiers nodig met allerhande foamroll -en stretchoefeningen. Happy met mijn kinesist die me zoveel mogelijkheden heeft bijgebracht. Ondertussen zijn ze terug tevreden en hoor ik niets meer…. OEF!!